جذابیت بازار مد اسلامی برای برندهای معروف جهانی

به گزارش شبکه جهانی فاطمه الزهراء(س) به نقل از الجزیره؛ برندهای مشهور جهان در عرصه مد و پوشاک از جمله Burberry، Dolce & Gabbana، DKNY، D&G و Zara، مدتی است که به بازار رو به رشد پوشاک اسلامی علاقمند شده‌اند.
برخی از آن‌ها پیش از این ثروتمندان مسلمان را برای تولید لباس‌های خاص برای مناسبت‌های دینی هدف گرفته بودند؛ اما اکنون در فکر تولید گسترده پوشاک برای عموم زنانی افتاده‌اند که لباس‌های پوشیده را ترجیح می‌دهند.
بنا بر اعلام مرکز تحقیقاتی پیو(Pew Research Center)، مسلمانان بیشترین رشد جمعیت را در میان پیروان ادیان دارند. تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۵۰، جمعیت پیروان اسلام به ۲,۷ میلیارد نفر برسد که ۲۹ درصد از جمعیت جهان را تشکیل خواهند داد.

همچنین برآورد می‌شود پول صرف شده در حوزه پوشاک و مد اسلامی با رشد سالانه ۵ درصد، تا سال ۲۰۲۳ به ۳۶۱ میلیارد دلار برسد.

ترکیه بزرگترین کشور در زمینه صرف هزینه در حوزه مد و پوشش اسلامی است. پس از آن امارات و اندونزی قرار دارند. اما سلیقه مردم در کشورهای مختلف اسلامی یکسان نیست؛ ممکن است آنچه در اندونزی با استقبال روبرو می‌شود در خاورمیانه مورد اقبال قرار نگیرد.
«عالیه خان» رئیس شورای طراحی مد اسلامی می‌گوید: سرانجام بازار مد و پوشاک اسلامی، توجه برندهایی همچون D&G DKNY, Victoria Beckham, Tommy Hilfiger را جلب کرده است. پیش ازاین، برند پوشاک «زارا» با عرضه مجموعه «رمضان» در این بازار فعال شده است.
وی در مورد بازار مصرف اسلامی می‌گوید: این بازاری با مخاطبان خاص و رفتار متفاوت مصرف‌کنندگان است. اگر صاحبان برندها این را درک کنند در این بازار موفق خواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *